Kuna internet pakub lihtsat ja kiiret võimalust teatud emotsionaalsete vajaduste ( autonoomia, kompetentsus, kuuluvus) rahuldamiseks, siis liigne sõltuvus sellest võibki viia probleemse internetikasutamiseni, mis omakorda on psühholoogilise distressi põhjustajaks, mis väljendub probleemses käitumises kodus või koolis.
Erinevalt teistest sõltuvustest, millede ravi eesmärgiks on sõltuvuse objektist täielik loobumine, ei saa digisõltuvuses inimest arvutist “eemaldada” või temalt digiseadet lõplikult ära võtta, sest selle seadme vahendusel on vaja sooritada lisaks meelistegevustele ka palju muid vajalikke toiminguid. Sellest lähtuvalt on teraapiaprogrammi eesmärgiks õpetada ning arendada enesekontrolli ja –regulatsiooni võtteid, mis aitavad digiseadme kasutamist ja sealsete tegevuste sooritamist kontrolli all hoida.
Teraapiaprogrammi teoreetiliseks aluseks on kognitiiv-käitumisteraapia (KKT) kontseptsioon. Kognitiiv-käitumisteraapia lähtub ideest, et inimeste probleemsed emotsioonid ja käitumine on seotud sellega, kuidas nad olukordi tunnetavad ja tõlgendavad.
Teraapiaprogrammi kaudu aidatakse inimesel mõista ülemäärase digiseadme kasutamisega seotud problemaatikat, selle erinevaid aspekte ning õpetatakse eneseregulatsiooni viise, kuidas oma meelistegevus(ed) selle seadme vahendusel kontrolli alla saada. Programmis keskendutakse inimese mõtlemise ja käitumise äratundmisele, mis teda teatud tegevusi digiseadmes ülemääralselt sooritama panevad ning seda mõtteviisi korrigeerima.
Teraapiaprogramm ja selle etapid on kirjeldatud töövihikus, mis sisaldab erinevaid ülesandeid ja harjutusi igapäevaelus vajaminevate oskuste omandamiseks ülemäärase mänguharjumuse kontrollimisel.